מה יש לעשות בבודפשט? חופשה זוגית מושלגת

כל מי ששמע שאנחנו טסים לבודפשט סיפר כמה היא מדהימה ואמר שאנחנו חייבים לאכול קרמשניט ברוזוורם. אז ארזנו בטרולי את הציפיות הגבוהות-יתר-על-המידה מהעיר לצד בגדים חמים, ועלינו על טיסת אלעל לבודפשט ב-110$, בדרכנו לחופשת יומולדת (38, אמא'לה!) זוגית.

יום הולדת בדצמבר מבטיח חופשה חורפית במיוחד, ובאמת התחלנו את הביקור עם 4 מעלות, שהפכו בהמשך למינוס 4 feels like מינוס 8. לצד הקיפאון שגרם אפילו לי, סובלת מחום שכמותי, להתעטף בשכבות ואקססוריז של חורף, העיר התקשטה באורות מנצנצים לקריסמס, שווקי קריסמס צבעוניים ואפילו שלג שהפך את התפאורה לקסומה במיוחד. מצאנו את עצמנו משוטטים ברחובות העיר הלבנה ומזמזמים (ואף שרים בקול) את let it go וחשים את עצמנו אנה ואלזה.

שלג הוא אחת האטרקציות האהובות עליי, במיוחד כשצועדים ברחובות והוא נופל לי על הראש בעדינות רכה ויפה כל כך. יש בו גם משהו שאוטומטית הופך את כולם לילדים שזורקים כדורי שלג ובונים אנשי שלג.

לינה בבודפשט

בחרנו לישון ב-pest במרכז העיר, כדי להיות במרחק הליכה לכל מה שעשוי לעניין אותנו. הדירה שלנו הייתה בקומפלקס דירות central passage budapest, והיא הייתה מרווחות ונוחה, מעוצבת בחצי מהקטלוג של איקאה וכוללת מטבחון מאובזר, מרפסת קטנה, פינת אוכל ואפילו מכונת כביסה ומדיח. כל הטוב הזה עלנו לנו 231€ ל-4 לילות, כולל תוספת מיסים (סה"כ כ-880 ש"ח). דרך מלון הדירות גם הזמנו מראש מונית משדה התעופה ב-25€ וכחצי שעה נסיעה.

אז מה יש לעשות בבודפשט?

אנחנו הלכנו הרבה ברגל כדי לחוות את העיר ולראות כמה שיותר מבנים עתיקים ומרשימים ולגלות את הרחובות מקרוב. ויתרנו על ביקור במוזיאונים, בתי כנסת וארמונות ודילגנו היישר לנופים וטבע יחסי. לשמחתנו, השלג כיסה את העיר בלבן וגרם לנו להרגיש שאנחנו מהלכים בתוך אגדה קסומה.

עלינו על הגלגל הענק (שהשמועה אומרת שמורידים אותו בסוף דצמבר) והשקפנו על המראה הקסום של העיר המושלגת מלמעלה, הלכנו לאנדטת הנעליים לזכר היהודים שנספו בשואה ביום הכי חורפי ומושלג וזכינו למראה סוריאליסטי במיוחד.

אנדרטת הנעליים בבודפשט, על שפת הדנובה
מבט על העיר המושלגת מהגלגל הענק

נסענו כרבע שעה באוטובוס לצד השני של העיר (בודה) עד שהגענו לבסטיון הדייגים. התרשמנו מהמצודה שנראית כמו יצאה מסרט של דיסני, והשלג שהקיף אותה רק הוסיף ליופי שלה. שיחקנו בשלג, התלהבנו מהנופים היפהפיים שנשקפים מהמקום, ובין מאות היפנים אוחזי מקלות הסלפיז והטאבלטים, הצלחנו גם לגנוב כמה תמונות לאינסטוש.

משם המשכנו בעקבות כל עם ישראל לרוזוורם (Ruszwurm) בית קפה קטן ומחומם ו-99% מהנוכחים היו ישראלים, אך הזוגי התפנק בקרמשניט המדובר ונרשמה התלהבות מהטעם האיכותי, אז לחובבי הז'אנר כנראה שזה שווה את הביקור.

עוד קצת שיטוטים בשלג באזור המצודה ומשם המשכנו לסיטדלה (Citadella). מצודת הסיטדלה שוכנת בראש גבעת גלרט שעליה מונומנטים, שירותים מסודרים, דוכני מזכרות, אוכל מקומי ושתייה, וברחבי ההר שבילי הליכה ועצים. הכניסה למקום היא חינמית ואם מטפסים עד למעלה זוכים לנופים יפהפיים. בזכות מזג האוויר החורפי ששרר בביקור שלנו, ההליכה במקום הייתה כיפית וחווייתית במיוחד, כשהשבילים היו מכוסים קרח וניתן היה להחליק עליהם בזהירות ולהשתדל לא להתרסק על התחת או על העץ הקרוב. הלכנו לא מעט ביום הזה, קפאנו מקור, החלקנו במדרונות ועלינו עשרות מדרגות, וזה ללא ספק היה היום הכי מהנה בעיניי בבודפשט, עם תצפיות רחבות ידיים שסיפקו לנו נופים מטורפים לצד אוויר הרים קפוא כקרח וצחקוקים של כיף מלווה במעט לחץ בהחלקה על הקרח כל הדרך למטה.

קצת שופינג בבודפשט

ברחוב ואצי אוצה המרכזי ביקרנו בחנויות של הרשתות המקומיות והבינלאומית המוכרות, קצת bershka ו-h&m לנשמה, הסתובבנו בדוכנים הרבים שמציעים ערמונים, קיורטוש, קישוטי קריסמס, מזכרות ועבודות יד מגוונות, אוכל מקומי שלא הצליח לגרות אותנו אפילו טיפה ודוכנים שמוכרים יין חם, שהפך לחבר הכי טוב שלנו בבודפשט הקרה.

מה אוכלים בבודפשט?

יחסית לשניים שלא חובבים אוכל הונגרי (שכולל בין היתר מרק גולש, כרוב ממולא, נקניקיות ענקיות ומאכלים מטוגנים ושמנים למיניהם), הצלחנו דווקא לאכול טוב בבודפשט. הרבה חיפושים באינטרנט, קריאת ביקורות וציונים ועוד כמה המלצות מחברים, ומצאתי לנו כמה מקומות ששווה להגיע אליהם.

במסעדה האיטלקית הקטנה פסטה בלה תמצאו אוכל איטלקי משובח במיוחד ואווירה משפחתית וחמימה. הזוגי אכל ספגטי בולונז עם תערובת של כמה סוגי בשר, אני אכלתי פנה ברוטב עגבניות, שום, בזיליקום, מוצרלה וערימה של פרמז'ן, ופשוט לא יכולתי להפסיק לאכול. המנה הייתה מושלמת, לא פחות. ארוחה של שני משקאות ושתי מנות עיקריות עלתה לנו 5300 פורינט, שזה בערך 60 ש"ח. מחיר מצחיק וטעמים מושלמים!

פסטה בלה

ארוחות בוקר שוות ותפריט עשיר במנות של אגז בנדיקט תוכלו למצוא בA la maison grand.
מבחוץ המקום נראה קצת פנסי אך המחירים נוחים והאווירה טובה. הזכיר לי קצת את "הקפיטריה" בניו יורק. כזאת אני, אשת העולם הגדול! (אבל גם הזכיר לי את הבנדיקט בתל אביב, אז אני די עממית סה"כ). אני הזמנתי מנת קליפורניה בנדיקט, עם בריוש טרי שעליו ביצים עלומות, רוטב הולנדז, אבוקדו, עגבנייה וגבינת אדם. היה מעולה ושילמנו על שתי מנות ושני משקאות כ-7000 פורינט (כ-80 ש"ח).

בפאדתאי ווק טו גו אכלנו פאדתאי בהרכבה עצמית, כמו ה"ווק טו ווק" בארץ. מהיר, מחיר נוח ואפשר לבחור את סוג הנודלס, התוספות (אננס, קשיו, טופו, עוף ועוד מלא אפשרויות), הרטבים והטופים (בשבילי מלא בוטנים!).

חובבי המקרונים חייבים, אבל חייבים, לבקר בchez dodo. המקום הקטן מציע מקרונים בשלל צבעים וטעמים, שמכינות אותם במקום כמה בחורות שניתן להשקיף על עבודתן מהרחוב. הקופסאות מעוצבות ויפות והמקרונים הכי טעימים וטריים שאכלתי ברחבי העולם. קנינו קופסה של 6 מקרונים במחיר של 3030 פורינט (כ-35 ש"ח), והתלהבנו במיוחד ממקרון הליצ'י תות, מקרון תפוז צ'ילי ומקרון קרמל מלוח.

אם אתם בקטע של המבורגר, יש לא מעט אופציות ברחבי העיר. אנחנו בחרנו, בעקבות המלצה, בטונינג בורגר. ההמבורגר מוגש בלחמניה טרייה טרייה שנתנו לה כמה רגעים בטוסטר, הצ'יפס דק דק ויש בתפריט גם אופציה צמחונית או מנות מושחתות במיוחד עם תוספות למיניהן. 2 מנות ו-2 משקאות עלו לנו 29 יורו.

לעשות קעקוע בבודפשט – tattoo tourism

אחרי ששמעתי מחברים שקעקועים בבודפשט זולים משמעותית מקעקועים בישראל, התחלתי בחקירות וחיפושים ברשת. קראתי ביקורות וראיתי תמונות של מבחר סגנונות, עד שבחרתי את Fine Heart Custom Ink כמקום לקעקועים הבאים שלי. כדי לקבוע תור הייתי צריכה לשלם דרך paypal מקדמה של כ-30 דולר. המקום נעים, מרווח ונקי מאוד והאנשים סופר נחמדים. שני קעקועים עלו לי 75 יורו ולקחו שעה עבודה! יצאתי מאוד מרוצה מהתוצאה ומהעלות.

ורגע לפני סיום, אציין רגע דעה לא פופולרית במיוחד.

אומנם נהנינו מהחופשה, היה לנו זמן איכות זוגי ושלג מדהים והיה כיף וחזרנו מרוצים ומלאים חוויות ותמונות, אבל מבודפשט עצמה לא התלהבנו. הנה, אמרתי את זה! אולי כי שמענו עליה רק דברים טובים והגענו עם ציפיות בשמיים, אולי כי היה קפוא מידי, אולי כי ב-16:00 כבר החשיך לגמרי וכל היום היה אפור. בסלוניקי ואתונה מיד הרגשתי בבית, בנאפולי התאהבתי באנשים, באוכל ובנוף, באמסטרדם אני יכולה להיות עוד עשרות פעמים ועדיין להמשיך להתלהב מהיופי הציורי. בבודפשט זה לא קרה לי, ה-וואו הזה. ההתאהבות. הקסם.
בקיצור, אולי מזרח אירופה זה פחות ה-קאפ אוף טי שלנו, אבל זה בסדר כי שתינו הרבה קאפ אוף וויין.

עוד כמה דברים שכדאי לדעת על בודפשט

1 ש"ח = 86 פורינט הונגרי. כך ש-1000 פורינט שווה בערך ל-11 ש"ח ול-3 יורו.

כרטיס נסיעה בתחבורה ציבורית ל-72 שעות עולה 4150 פורינט (כ-45 ש"ח) ומתאים לאוטובוסים, חשמליות ומטרו. ישנם סוגי כרטיסים נוספים ליום או שבוע, אנחנו המעטנו בנסיעות והעדפנו כמעט תמיד ללכת ברגל, כך שבדיעבר גם את הכרטיס שרכשנו לא באמת היינו צריכים. ניתן לרכוש את הכרטיסים בקיוסקים, חנויות טבק ותחנות מטרו.

למפת גוגל שהכנתי לבדופשט עם נעיצות של מסעדות, בתי קפה ואטרקציות שונות>>

לעוד תמונות מבודפשט>>

לחופשת יום ההולדת משנה שעברה בברצלונה>>

//סיוון סטרומזה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )