אילוף כלבים, איך לטפל בכלב, בורדר קולי, איך לאמץ כלב, מאלף כלבים מומלץ, כלבים חמודים, סיוון סטרומזה

5 דברים שצריך לדעת לפני שמאמצים כלב

פעמים רבות אנשים רוצים להביא כלב כדי להפיג את השעמום או אולי את הבדידות. זה מקסים ואופטימי, אבל, יש דברים שחשוב להבין לפני שעושים את הצעד הזה, כדי שתדעו אם אתם בכלל מוכנים למחויבות הזאת וכדי שלא תשברו לו (ולעצמכם) את הלב כשאחרי חודש ביחד תבינו שזה לא בשבילכם.

בעיניי, חשוב מאוד להבין שהאחריות על כלב לא מסתכמת בהוצאה לטיולים ובאיסוף קקי מחייך. יש לו השפעה גדולה על החיים שלכם, לטוב ולרע. אז הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמחליטים לאמץ כלב.

כלב עולה כסף

גם אם אימצתם כלב בחינם ולא חלילה קניתם אותו, קחו בחשבון שתמיד יהיו לכם הוצאות עליו, חלקן קבועות וחלקן חד פעמיות. רצועה, קולר, אוכל, חטיפים, כלים, אקססוריז, צעצועים, שמפו, כיסוי לאוטו, ביקורים קבועים אצל וטרינר לבדיקות וטיפולים שגרתיים או (שלא נדע) ביקורים לא מתוכננים אצל הוטרינר, תרופות, דוגי סיטר, פנסיון, אילוף, והרשימה עוד ארוכה.

כלב הוא כמו בנאדם

לכלב יש דרישות, רצונות ואופי משלו, וקחו בחשבון שלא תמיד הרצונות שלו ושלכם יהיו מתואמים. לפעמים הוא לא יבין אתכם ואתם לא אותו. אולי הוא ינבח בכל פעם שהשכן מכסח את הדשא ואולי הוא יפיל את העציץ האהוב עליכם כשירדוף אחרי חתולה. לפעמים הוא יפגין את האהבה שלו בצורה שזרים לא יבינו (אין כמו זינוק על בנאדם כדי להראות אהבה!) ולפעמים יעשה עליכם פוקים מצחינים מתוך שינה. אולי תצטרכו לבשל לו אורז לבן כשהוא ישלשל ואולי הוא יכשכש בזנב בדיוק על כוס הקפה שלכם, יכניס לכם לחדר השינה את כל העלים מהחצר, יפזר את השערות שלו בכל הבית או יביא לכם במתנה יונה.
ואז יאכל אותה.

כלב זה (גם) מגביל

מערכת יחסים עם כלב, למרות כל יתרונותיה, יכולה להיות גם מגבילה. זה לא אומר שאי אפשר לבלות ולצאת מהבית וליהנות עם הכלב או בלעדיו, אבל זה אומר שתמיד יש עוד מישהו שצריך לקחת בחשבון. בבחירת החוף ובהתארגנות כשהולכים לים, כשרוצים לצאת למסעדה, כשרוצים להתנשק, כשאחרי העבודה מתחשק לקפוץ לחבר ולא ללכת מיד הביתה, כשמגיעים אורחים, כשעורכים את שולחן האוכל (ושוכחים שהכלבה ממש אוהבת חלה), כשמקרצפים את הבית והכלב נכנס עם בוץ, כשנוסעים לסופ"ש או כשמתכננים חופשה בחו"ל, ובעצם הכלבים הופכים לחלק בלתי נפרד מהשיקולים והתכנונים בכל חלק בשגרת החיים.

משעמם לי!

אילוף כלבים עובד

זו לא בושה לבקש עזרה ומסתבר שאילוף זו אחת העזרות היותר אפקטיביות שקיימות, הן עבור הכלבים והן עבור בעלי הכלבים. למזלנו, היקום הוביל אותנו אל לירן (כשכשתא – לירן בן צבי אילוף כלבים), ששיפר לנו את איכות החיים עם ונוס באופן משמעותי, אפילו שבינתיים עשינו בסך הכל 4 מפגשים!

למדנו איך לא לעבוד אצלה ולא לתת לה לנהל אותנו, איך להפוך את הטיול איתה לכיף ולא ללחץ מתיש ומתסכל. האילוף החזיר לנו את השליטה על הבית, קירב בין שלושתנו וגם ביני לבינה וגרם לי להתחבר ולהתאהב בכלבה החכמה והמצחיקה שלנו, שלומדת מה הם גבולות והולכת קרוב אליי, במקום למשוך אותי בכוח לכל כיוון (ועוד אקדיש לאילוף פוסט נפרד בהמשך).

אהובים שלי.

כלבים זה החיים

ואחרי ההזהרות וההכנות, אחרי ששקלתם, נבהלתם, חששתם והבנתם שכלב זה לא סתם קישוט נחמד לבית, עכשיו תתחילו ליהנות, כי לשם כך התכנסנו בעצם, אנחנו והכלבים.

תמיד כשתגיעו הביתה יהיה מי שיתלהב לפגוש אתכם, גם אם יצאתם לפני חצי שעה. כשתרגישו לא טוב או תהיו עצובים יהיה מי שיבוא ויניח עליכם את הראש ויסתכל עליכם בעיניים טובות ואף רטוב. כלב יכריח אתכם לצאת מעצמכם ולדאוג למישהו אחר, יגרום לכם לעשות הליכות בחוץ ולראות טבע ושקיעות ואנשים, להזיז את התחת גם אם אתם עצלנים וגם אם גשם או חמסין בחוץ.

כלב יגרום לכם להתרגש כשתלכו לישון והוא ימתין לכם לצד המיטה, יגרום לכם להיקרע מצחוק ממבטים ומעשים מוזרים שלו, להשתטות, לדבר בקול כשאתם לבד בבית מבלי להרגיש משוגעים. להיות סבלניים. להעניק ולקבל אהבה ללא מילים. להיות אחראיים. לחשוב קדימה. להיות בני אדם טובים יותר.

איזה מזל שביחד עם האהבה קיבלתי גם בונוס, עוד אהבה.
חמסה חמסה.

לסטוריז משעשעים עם ונוס>> אילוף כלבים, איך לטפל בכלב, בורדר קולי, איך לאמץ כלב, מאלף כלבים מומלץ, כלבים חמודים, סיוון סטרומזה

//סיוון סטרומזה

2 מחשבות על “5 דברים שצריך לדעת לפני שמאמצים כלב

כתיבת תגובה